گزینه طلا

گزینه طلا
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گه ل و آدرس gel.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟(عکس و مطلب)

سری اول


4. قایق جنگی GHOST High-Speed Attack Watercraft

وسیله ای که در تصویر می بینید ترکیبی از یک هواپیمای مخفی Stealth Fighter ، یک هلیکوپتر جنگی و یک قایق تندرو است. با استفاده از هیدروفویل ها و حباب های گاز اصطکاک قایق با سطح آب بسیار کم شده و در نتیجه این قایق می تواند با سرعتی خیره کننده حرکت کند. همچنین به علت تکنولوژی ساخت این وسیله از رادارها نیز مخفی می ماند. کمپانی Juliet Marine Systems قصد دارد پس از این قایق مدل بزرگتر و زیردریایی آن را هم بسازد.

 

 

جهت مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی آن ها کلیک فرمایید

 


5. شومینه هوشمند

شومینه پیشرفته و هوشمند Escea که از طریق WiFi به اینترنت متصل می شود می تواند از طریق برنامه iOS آن کاملاً کنترل شود. به این ترتیب می توانید با استفاده از تایمر زمان خاموش و روشن شدن آن را از روی آیفونتان تنظیم کنید و حتی درجه دمای اتاق را با آن تنظیم کنید. همچنین وقتی خارج از خانه هستید می توانید چند دقیقه قبل از بازگشتتان شومینه را روشن کنید تا با گرمای مطبوع خانه مواجه شوید.

 


6. شیشه های هوشمند صندلی عقب

اگر در زمان کودکی از نشستن طولانی بر روی صندلی عقب در سفرهای بلند خسته می شدید می توانید امیدوار باشید که فرزندانتان دیگر این مشکل را نخواهند داشت. شرکت GM به تازگی طرحی از شیشه های هوشمند را معرفی کرده است که نوعی از OLED هوشمند برای صندلی عقب خودرو است و به کودکان اجازه می دهد روی آن نقاشی یا بازی کنند. البته این تکنولوژی منحصر به کودکان نمی شود و با علت قابلیت اتصال به اینترنت می توانید آپدیت های فیس بوک خود را هم چک کنید و یا تصاویر دلخواهی را نمایش دهید.

 


7. جیلبریک آیفون 4S و آیپد 2

بالاخره انتظارها به پایان رسید و تیم رویایی هکر ها توانستند iPhone 4S و iPad 2 را که به علت پردازنده A5 بسیار سرسخت بود به صورت آنتتر جیلبریک کنند. در این حالت دیگر برای روشن کردن گجتتان نیازی به اتصال مجدد به سیستم ندارید و به راحتی می توانید از برنامه ها و بازی های متنوع iOS 5 به همراه امکانات بی شمار Cydia استفاده کنید بدون اینکه از تمام شدن شارژ گجتتان نگران باشید.

 


8. پرینترهای سه بعدی با قابلیت تولید شکلات و پنیر!

حتماً درباره پرینتر های سه بعدی شنیده اید که می توانند با استفاده از مواد مختلف مثل پلاستیک و طرح های سه بعدی اجسام مختلف را چاپ سه بعدی کنند. اما به تازگی شرکت Essential Dynamics پرینتر جدیدی را به نام Imagine 3D معرفی کرده که می تواند به جای پلاستیک از شکلات به عنوان ماده اولیه استفاده کند و پنیر یا دیگر خوراکی ها را هم به آن اضافه کند تا به این ترتیب بتوانید شکلات خود را به طرح دلخواهتان تولید کنید! این پرینتر قرار است با قیمت 3000 دلار عرضه شود.

 


9. نخستین تصاویر گوشی چهارهسته ای LG X3

با اینکه هنوز به اعتقاد خیلی ها اندروید برای پردازنده های دو هسته ای کاملاً بهینه سازی نشده است تولیدکنندگان تلفن همراه و تبلت رو به پردازنده های چهارهسته ای آورده اند. در هفته گذشته نخستین تصاویر از گوشی هوشمند LG X3 منتظر شد که خبر از پردازنده چهار هسته ای Nvidia Tegra3 به همراه صفحه نمایش 4.7 اینچی با وضوح 1280أ—720 می دهد. باتری 2000 میلی آمپری، دوربین 8 مگاپیکسلی و اندروید 4 بستنی ساندویچی از دیگر امکانات این گوشی خواهند بود که با وجود این همه نها 9 میلیمتر ضخامت خواهد داشت. قرار است LG X3 اگر به این نام خوانده شود در نمایشگاه Mobile World Congress در شهر بارسلونا تقریباً یک ماه دیگر رونمایی شود تا به چنگ رقبایی چون Samsung Galaxy S III و HTC Endeavor برود.

 


10. دسکتاپ Alienware X51

حتماً شرکت مشهور گیمینگ Alienware را می شناسید که چند سالی است به مالکیت DELL درآمده است. این شرکت به تازگی کوچکترین کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ را با نام X51 معرفی کرده است که با وجود مشخصات خوب تنها 699 دلار قیمت دارد. این دسکتاپ دارای پردازنده 3.3 گیگاهرتزی Core i3 بوده که البته تا Core i7 نیز قابل ارتقاست. کارت گرافیک Nvidia GeForce GT540 با یک گیگابایت حافظه DDR5 و یا Nvidia GeForce GT555 به همراه 4 تا 8 گیگابایت رم تقریباً می تواند همه بازی ها را با کیفیت خوب اجرا کند. هارد دیسک 1 ترابایتی 7200rpm، بلوری درایو، WiFi، صدای HD 7.1 فراگیر، پورت های USB 2.0 و USB 3.0 و HDMI از دیگر مشخصات این دستکتاپ کوچک اما بسیار قدرتمند هستند.

 


 

با خودکار خود غذا میل کنید!


اگر دانش آموز یا دانشجو و یا اینکه کارمند هستید و به اصطلاح پشت میز نشین، یک خودکار ساده و ناقابل همراه همیشگی شما بوده و هست. اما آیا میشود غیر از نوشتن استفاده دیگری هم از خودکار داشت؟ پاک کردن گوش یا پرتاب شادونه به اطراف؟ نه استفاده ای کاربردی تر و مفیدتر مثلا استفاده بعنوان قاشق و چنگال و کارد میوه خوری.

 


Din Ink ست قاشق و چنگالی است که به شما کمک خواهد کرد تا با خودکار خود غذا میل کنید. این ست کارد و چنگال و قاشق از جنس پلاستیک بوده و به جای درب خودکار بر روی آن سوار می شود.

 

بزرگترین اتوبوس دنیا در چین رونمایی می شود


 


با توجه به رشد جمعیت چین، حمل نقل عمومی نیز اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در همین راستا بزرگترین اتوبوس دنیا قرار است در شهرهای پکن و هانگزو چین که جزء شلوغ ترین شهرهای این کشور به شمار می روند شروع به کار کند. براساس آمار سال 2010، چین بیش از 1.3 میلیارد نفر جمعیت دارد پس دور ذهن نیست اگر بزرگترین اتوبوس دنیا در این کشور تولید و بکار گرفته شود.
بزرگترین اتوبوس دنیا که 25 متر طول دارد Youngman JNP6250G نام گذاری شده است. این اتوبوس نسبت به اتوبوس های معمولی حدود 13 متر طویل تر می باشد و قادر است 300 نفر را در خود جای دهد. این اتوبوس ها قرار است به زودی در ترانزیت سریع السیر شهرهای پکن و هانگزو استفاده شوند.
طول بسیار بزرگ این اتوبوس باعث شده تا حداکثر سرعت آن به کمتر از 80 کیلومتر در ساعت برسد. از آنجا که جمعیت چین روز به روز رو به افزایش است دولت این کشور همواره به دنبال توسعه سیستم های حمل و نقل عمومی و یافتن راه حل های مناسب برای کاهش ترافیک است.

 

تکنولوژی جدید شرکت BMW به اسم ConnectedDrive


 


امروز می خواهیم به شما یک تکنولوژی جدید به اسم ConnectedDrive که شرکت BMW در حال تست آن بر روی ماشین هایش است معرفی کنیم. ConnectedDrive تکنولوژی است که به وسیله آن خود ماشین به صورت خودکار و بدون نیاز به راننده شروع می کند به رانندگی کردن.

برای این تکنولوژی از سنسورهای مختلفی برای رانندگی کردن استفاده می شود مثل : دوربین، اسکنر های لیزری، سنسورهای فراصوتی از راه دور و رادار. اما شما نباید از شرکتBMW این انتظار را داشته باشید که تکنولوژی ConnectedDrive را به زودی در ماشین های جدیدی که می خواهد روانه بازار کند به کار ببرد زیرا این شرکت گفته است که وقت بیشتری را برای کار کردن روی این تکنولوژی می خواهند تا آن را به مرحله ی نهایی برای خط تولید ماشین ها برسانند و به احتمال زیاد حدود 10 تا 15 سال زمان می برد تا این تکنولوژی را کامل تر و بدون نقض تر ارائه کنند.

 

دستگاهی برای گوش دادن به صدای باکتریها


 


دانشمندان آلمانی نوعی گوش نانویی ساخته اند که به عنوان کوچکترین گوش دنیا قادر است به صدای باکتریها گوش دهد. اگر فکر می کنید که گوش انسان نمی تواند صداهای با بسامد کمتر از 20 کیلوهرتز را بشوند بهتر است نظر خود را عوض کنید. چون به زودی خواهید توانست حتی صدای باکتریها و میکروبها را هم بشنوید.
درحقیقت، گروهی از محققان دانشگاه "لودویگ- مکسیمیلیان" در مونیخ آلمان نوعی گوش نانویی را ابداع کرده اند که قادر است اصوات تا 6 برابر زیر سطح آستانه شنوایی گوش انسان را بشنود. کوچکترین گوش دنیا می تواند فصول جدیدی از علوم آکوستیک و زیست شناسی را آغاز کند.
این گوش نانویی صداهای ساطع شده از میکروارگانیسمهایی چون ویروسها و باکتریها را می شنوند. این دستگاه کوچک برپایه یک نانو ذره طلا به بزرگی 60 میلیونیم میلیمتر (60 نانومتر) قرار دارد که در یک دسته نور لیزری به دام افتاده است.
براساس گزارش فیزیک وورد، دانشمندان آلمانی این دستگاه را در یک وسیله آبی میان دو چشمه صوتی قرار دادند. چشمه ای که پرقدرت تر است از یک سوزن تنگستنی ساخته شده که به یک بلندگو که در بسامد 300 هرتز می لرزد، متصل شده است. چشمه ضعیف تر، دارای یک نانوذره طلا است که به صورت دوره ای توسط یک پرتو لیزر گرم می شود. این پرتو لیزر امواج صوتی را در بسامد 20 هرتز تولید می کند.
با روشن کردن یکی از این دو چشمه، لرزشهای تولید شده، نانو ذره طلا را در همان جهتی که امواج صوتی ایجاد می شوند به حرکت وا می دارند. به این ترتیب، با اندازه گیری این جابجایی می توان بسامد صوت را محاسبه کرد. برپایه آزمایشاتی که این فیزیکدانان آلمانی انجام داده اند، گوش نانویی قادر است اصوات در مقیاس میکروسکوپی فراتر از توانایی گوش انسان را تا سقف 60- دسی بل بشنود. این محققان در این خصوص توضیح دادند: "با استفاده از این گوش نانویی می توانیم نوع جدیدی از میکروسکوپهای آکوستیک را توسعه دهیم."

 

جلیقه ضد گلوله از ابریشم عنكبوت!


 


پس از چندین دهه تلاش، دانشمندان موفق به یافتن راهی برای ساخت جلیقه ضد گلوله از ابریشم (تار) عنكبوت شدند. جلیقه‌های مورد استفاده توسط پلیس و سربازان علاوه بر وزن زیاد، امكان عكس‌العمل به موقع را سلب می‌كند.
این نوع جلیقه‌ها از دو صفحه سرامیكی ساخته شده‌اند كه بدن را در برابر گلوله محافظت می‌كنند و برخی از آن‌ها تنها در برابر گلوله با كالیبر پایین مقاوم هستند. طراحی و ساخت یك جلیقه سبك وزن، منعطف و درعین حال مقاوم، رویایی است كه با استفاده از ابریشم عنكبوت به واقعیت نزدیك شده است.
یك تیم تحقیقاتی در موسسه تكنولوژی "هایدلبرگ" آلمان موفق شد علت مقاومت بسیار زیاد ابریشم (تار) عنكبوت را بیابد. دو جزء كلیدی ابریشم عنكبوت شامل ژل چسبنده و لزج كه در شكم این حشره تولید می‌شود و مایع جامدی است كه هنگام خروج از بدن عنكبوت به وجود می‌آید. فیبر كولار كه دارای حالت كشسانی بسیار بالایی است، پنج برابر قوی‌تر از فولاد است، اما محققان با بررسی ابریشم عنكبوت دریافته‌اند كه این این ابریشم با وزن كمتر، سه برابر از فیبر كولار منعطف‌تر و پنج برابر از فولاد مقاوم‌تر است.
ژل لزج و چسبنده عنكبوت خاصیت ارتجاعی دارد كه می‌توان از آن در تولید جلیقه ضد گلوله استفاده كرد. اصلی‌ترین چالش پیش روی محققان برای تولید جلیقه از ابریشم عنكبوت، یافتن راهی برای سنتز پروتئین تولیدكننده ابریشم و ابداع روشی برای تولید انبوه پروتئین است.

 

خودکار جادویی


 


برای تبدیل دست نوشته ها راه های مختلفی تا به حال ارائه شده است مانند تایپ کردن، اسکن کردن و … اما این ایده راه جدیدی را پیش روی نویسندگان برای دیجیتالی نمودن دست نوشته هایشان قرار می دهد.

 


در سر این خودار لیزری وجود دارد که حرکت خودکار را بروی سطح، ثبت و ضبط می کند و در واقع از هر آنچه که با خودکار نوشته می شود یک نسخه دیجیتال هم تولید می گردد.

 


نوشته های ذخیره شده در این خودکار بوسیله ارتباط بیسیم بلوتوث قابل انتقال به کامپیوتر، موبایل، تبلت و … است، البته حافظه خودکار به صورت USB طراحی شده است و می توان آنرا از خودکار جدا و استفاده نمود. طراحان این ایده Xia Xiaoqian , Renming Jun , Han Ricoeur , Liu Peng , Meng Bao , Weicheng Jie و Yang Xiao می باشند.

 

کوچکترین فلش مموری جهان


 


یکی از خاصیت های خوب فلش مموری ها که حتی با آمدن هارد دیسک های اکسترنال چندترابایتی باعث شده تا همچنین فلش ها یکی از لوازم ضروری در جیب ما به حساب بیاید اندازه بسیار کوچک تر، وزن کمتر و همچنین مقاومت بیشتر نسبت به هارد دیسک هاست. شاید یکی از ملاک های انتخاب فلش مموری خوب پشتیبانی از فناوری USB 3.0 برای انتقال با سرعت بیشتر باشد اما یکی دیگر از ملاک ها هم بدون شک اندازه کوچک و وزن کم است. امروز می خواهیم کوچک ترین فلش مموری جهان را برای شما معرفی کنیم که به تازگی توسط شرکت نه چندان معروف Deonet معرفی شده است.

با ابعاد 19.5 * 14.5 * 2.9 میلی متر این فلش مموری آنقدر کوچک است که اگر آن را به دسته کلید خود متصل نکنید به احتمال زیاد آن را گم خواهید کرد. این فلش مموری در سه ظرفیت متفاوت 4، 8 و 16 گیگابایتی تولید شده و در ماه اول سال جدید 2012 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. این فلش مموری از یک چیپ Micro UDP استفاده می کند که UDP مخفف عبارت USB Disk in Package است در روند ساخت این فلش مموری تمامی قطعات IC، کنترل کننده و زیرلایه ها در یک پکیج بسیار کوچک به شکل عکس بالا جای خواهند گرفت.

به ادعای سازنده وقت این فلش مموری را در درگاه USB سیستم خود قرار می دهید تقریباً هیچ قسمتی از آن خارج از سیستم قرار نمی گیرد و به این ترتیب می توانید در لپ تاپ ها بدون اینکه فلش مموری را بیرون بیاورید سیستم را حمل کنید و این قابلیت برای استفاده از فلش مموری برای افزایش سرعت سیستم بسیار مفید خواهد بود. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این فلش مموری در دست نیست.

 

رونمایی از تلویزیون 84 اینچی سه بعدی ال جی


 


این طور که به نظر می رسد شرکت ال جی تمام عزم خود را جزم کرده تا در نمایشگاه CES 2012 بازدید کنندگان را شگفت زده کند و در کنار سایر رقبایش پیش تازی کند چند روز پیش این شرکت از عرضه ی بزرگترین تلویزیون OLED جهان با سایز 55 اینچ خبر داد و اکنون هم نتوانسته تا زمان فرا رسیدن نمایشگاه CES صبر کند و از تلویزیون 84 اینچی 4 کیلو پیکسلی اش پرده برداشته است.

ال جی اعلام کرده که این شرکت قصد دارد این تلویزیون ultra definition با رزولوشن 3840 * 2160 را در نمایشگاه معرفی کند این تلویزیون همچنین قابلیت نمایش تصاویر 3 بعدی را نیز دارد سایر امکانات و ویژگی ها از جمله کنترل جادویی و 1200 برنامه که بقیه ی تلویزیون های هوشمند ال جی دارا هستند در این تلویزیون وجود دارند . تکنولوژی 3 بعدی مورد استفاده در این تلویزیون غول پیکر passive خواهد بود به علاوه اینکه در حالت 3 بعدی کیفیت تصاویر همچنان full HD باقی خواهد و با عینک های کم وزن 3 بعدی معروف این شرکت قابل دیدن خواهند بود.

ال جی اطلاعاتی در مورد قیمت این تلویزیون خارق العاده منتشر نکرده است اما برای تلویزیونی به این بزرگی به اضافه ی قابلیت 3 بعدی آن قیمت آن زیاد ارزان نخواهد بود باید تا زمان برگزاری نمایشگاه CES و معرفی این تلویزیون غول پیکر صبر کنیم تا با قیمت و همچنین سایر ویژگی های این تلویزیون آشنا شویم البته سایر رقبای ال جی نظیر سامسونگ، توشیبا، پاناسونیک و سونی بی کار نخواهند نشست و تلویزیون های بزرگ تر و با کیفیت تر خود را برای این نمایشگاه آماده خواهند کرد.

 

کتری سیلیکونی تاشو و قابل حمل


 


بدون شک در میان تمام نوشیدنی ها چای یکی از پرطرفدارترین آنهاست، شاید به اندازه ساندویچ و خوراکی های دیگر هوس انگیز نباشد اما حتما شما هم قبول دارید که در هر زمان و هر مکان هیچ چیز مانند یک فنجان چای داغ خستگی انسان را از بین نمی برد. حال ما در این قسمت قصد داریم به معرفی کتری سیلیکونی تاشوی CuissentialSlickBoil بپردازیم.

 


این کتری تاشو می تواند در آشپزخانه شما فضای آزاد بیشتری در اختیار شما قرار دهد چرا که در هنگام عدم استفاده از آن می توانید به آسانی آن را تا کنید تا حجم کمتری اشغال کند اما جالب ترین کاربرد آن به عنوان یک کتری همراه برای استفاده در کمپ ها و اردوهای دوستانه است که با ترکیب خاصی که در طراحی آن به کار رفته بارها قابل استفاده است و بسیار مقاوم در برابر حرارت بوده و می تواند تا پنج فنجان چای یا آب جوش را در خود نگه دارد. انعطاف پذیری بالای سیلیکونی که در ساخت این کتری به کار رفته است قابلیت تا شدن آن را تا پایین ترین حد ممکن به شخص می دهد و همانطور که در عکس نیز مشاهده می کنید به راحتی می توان حجم و ارتفاع آن را به مقدار قابل توجهی افزایش داد و دیگر هنگام بازگشت از یک کمپ یا اردو نیازی به حمل یک کتری چای سنگین و حجیم نیست چرا که این کتری پس از کاهش حجم به آسانی قابل حمل در یک کوله وسایل می باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سر گرمی
[ جمعه 14 بهمن 1390 ] [ 14:55 ] [ آزاد ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید به خیر بین بو ویبلاگی من WELCOM TO BLOG GEL
امکانات وب